onsdag 17 mars 2010

Grease och annat i sthlm

jo i helgen som var så var ju jag å morsan i sthlm, götgatan- götalejon-grease!
sov på en sunkig liten båt i titanicfärger, inga namn nämnda, men ändock; jävligt sköna sängar, frukosten var även den skön, billigaste alternativet var det och mögel i duschen.
det var fint att komma iväg med moder en sväng, även om hon ringde hem/ hem ringde henne kanske tio gånger per dag, så var det ändå liksom bra. Vi hade trevligt på söders höjder, som jag älskar, älskar, älskar.. känner mig alltid så fruktansvärt poetisk när jag är där, och äventyrslysten. Självaste Mian Lodalen tipsade mig om ställen vi skulle besöka när vi ändå var där, hallå hur coolt är inte det?! att Snygg-Mian snackade med mig? så coolt så det nästan inte finns ju.. hon är oerhört gift och nästan dubbelt så gammal som undertecknad, men man veeet ju aldrig ;p
Mamma såg någon gammal boxare som tydligen varit kändis för hundra år sedan; hua-hua någonting eller hulahula .. ja i allafall så gjorde det henne lite uppspelt och lycklig.
rekommenderar Grease-musikalen till alla som vet med sig om att de inte är själsligt stelopererade idioter i allafall, kommer till en stad nära dig, i augusti.
tack mamma <3 för en resa och upplevelse jag kommer att minnas och värdesätta under mitt livs gång, det är ju inte så ofta man kan göra något på tu man hand, när man har typ femtio syskon som jag. Holmö brygga för några år sedan; en lunch, nu Grease-sthlm, och ja.. innan det var det väl på förlossningen vi gjorde något bara hon och jag.
mvh/erika

3 kommentarer:

Åsa sa...

Kan det ha varit Hoa Hoa? :) Bra blogg du har Erika, kul att du skriver ofta ofta nu. Jag gillar dina funderingar.

erika sa...

jamen visst! det var hoa-hoa & han var visst brottare och inte boxare.. ( hur fasen kan alla veta vem han var?) kul att du gillar bloggen, jag ska skriva än mer kontinuerligt framöver, åtminstone är det min vilja.

Anonym sa...

Haha! Jag tycker att det är skitcoolt det där med Mian. Vet inte riktigt vem det är, men jag vet att hon är ju känd, och har tipsat dig! Fann du inte henne sittande väntandes på dig på något av de tipsade ställena? Nästa gång kanske du har mod nog att bestämma träff. /emmaN